måndag 2 februari 2009

Bevara

Jag har funnit ett sätt att bevara min mammas alla goda kak- och matrecept.
Istället för att ringa henne varje gång jag vill göra något, eller sktiva ner det lite snabbt på nån lapp som man sedan inte kan läsa eller råkar slänga bort, så har jag varit och köpt ett randigt block med en pärm. Eftersom den ser ut som en bok så kan man ha den framme och visa den istället för att köpa ett vanligt kollegieblock för 20kr som man ändå bara kommer gömma i en mörk låda någonstans. Jag tycker det är bättre att lägga pengar på en finare bok.
Den här söta "kakboken" som jag har gjort det till, köpte jag på Bokia för 59kr.
Så nu är det bara att ta fram en fin penna, mammas/mormors/farmors eller någon annan bra kock eller bagares bästa recept och skriva av dem noggrant så har man dem där när de behövs.





1 kommentar:

  1. söt :) jag sätter mina recept i plast fickor i en söt pärm, så slipper jag kladda ner dom, kladdmaja som jag är :D

    SvaraRadera