söndag 1 februari 2009

Fotografier-minnen för livet!

Fotografier är en av de konstformer som jag tycker allra mest om, och då speciellt svart/vita fotografier.
Det är fantastiskt hur mycket känslor en bild kan väcka, både bilder som man själv tagit och bilder som tagits av någon annan.
Jag försöker fånga så många underbara och fina minnen som möjligt med min lilla digitalkamera så att jag har någonting att kolla på alla gråa, tråkiga och ledsamma dagar. När jag är ledsen eller uttråkad är det bara för mig att ta fram några fotografier av fina minnen och så blir jag genast på bättre humör.
Fotografier är också något som man kan göra väldigt mycket kul med.
Man kan förstora upp dem och ha dem som tavlor eller göra egna speciella födelsedags- eller julkort med dem. Man kan trycka dem på kläder, muggar, örngott, musmattor och mycket mycket mer.
Fotografierna bevarar dina minnen för livet så du inte glömmer dem, både de stora viktiga stunderna och de som en gång kanske verkade ganska obetydliga, men som du sedan upptäckte kom att påverka dig mer än du trott var möjligt!
Som till exempel den där bilden som togs på en fest, där du satt i soffan helt omedveten om personen som satt en bit bort med blicken fäst på dig. När du sedan fick se bilden fick du också se värmen och kärleken i denne persons blick, och hade det inte varit för att detta fotografi togs just i detta ögonblick så hade du kanske aldrig upptäckt detta som kanske skulle komma att förändra hela ditt liv på så många vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar