lördag 14 mars 2009

Hatkärlek

Jag måste erkänna att jag har en sorts hatkärlek till den här sorten av klockor.
De är väldigt fina och jag tycker om den blandade känslan av gamalt och nytt som den ger till ett rum. De här klockorna har ju som sagt funnits väldigt länge och har på senare tid blivit moderna igen och börjat att tillverkas på nytt. Jag kunde själv inte motstå att köpa en av dem, men när jag kom hem med den och vred igång den så höll jag på att bli tokig! Den låter ju så högt, och det tickande ljudet gjorde att jag sov dåligt och jag kunde inte vara i samma rum för "tickandet" ekade i huvudet på mig. Så jag stängde av klockan igen och nu har den stått i sovrummet i över 1 år bara som prydnad och det trivs jag bra med. Jag ville ju inte kasta bort eller lägga undan den, trots att den låter mycker så är den ju fortfarande fin att titta på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar