söndag 19 juli 2009

Slappna av

I dagens samhälle kan dagarna vara otroligt stressiga och när man kommer hem från jobbet eller liknande har man ingen ork till någonting.
Så för att man ska klara av livet utan att "gå in i väggen" gäller det att veta hur man slappnar av. Detta är naturligtvis väldigt olika från person till person, men jag tror att jag har hittat det bästa sättet för just mig.
Jag mår otroligt bra när jag är vid vatten, havet, en sjö eller bäck, det spelar ingen roll, bara jag hör ljudet av vatten så känner jag mig lugn i hela kroppen, allt jobbigt försvinner och jag befinner mig helt och hållet i nuet.
Något annat som jag också finner väldigt lugnande är att vara ute och gå, ensam eller tillsammans med någon. Och då går jag självklart helst i naturen, bort från alla bilar och all stress. När jag var i Oslo i veckan så gick jag till en stor park som finns mitt i centrum, det var underbart att sitta och gå omkring där och bilarna och ljuden från gatorna försvann för en stund. Det behövs verkligen en sådan plats när man bor i storstaden, i alla fall känner jag så, men å andra sidan skulle jag aldrig bosätta mig i en så stor stad på heltid, men trots att jag bara var där i en vecka så behövde jag min stund i parken för att kunna koppla av.


När jag var i parken passade jag på att ta några bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar