onsdag 29 juli 2009

Godare än gott!

I vanliga fall är jag en riktig godis-gris, men nu på sommaren försvinner lite av mitt sötsug och jag tror att det kanske kan bero på värmen, eller så beror det på att det finns så mycket annat gott att äta på sommaren.
Så istället för att äta en massa godis äter jag mycket frukt och bär.
Hallon, körsbär, moreller, blåbär, jordgubbar med mera..
Dessutom finns det ju hur mycket gott som helst som man kan göra med färska bär.
På sommaren när man äter mycket glass kan man göra det extra smaskigt någon gång och äta det tillsammans med lite färska hallon, blåbär eller jordgubbar.
Blåbären och hallonen kan man ju också göra otroligt läckra pajer av, blåbärspaj med vaniljsås är absolut en av mina favoriter!

Om man vill vara riktigt ambisiös kan man ju koka sin egen saft eller sylt också, det är bara din egen kreativitet och den tid du vill lägga ner som sätter gränsen. Men om du ändå är hemma och har semester kan du faktiskt unna en dag åt att åka ut i skogen och plocka lite bär tycker jag, dessutom får du ju både motion och frisk luft och det är inget att klaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar