onsdag 2 september 2009

Tupperwere-party!

För några veckor sedan var jag på ett så kallat plast-/tupperwere-party hos en väninna.
Jag är vanligtvis inte så förtjust i plast då det kan bli väldigt missfärgat när man använder det och många saker är av dålig kvalite och håller inte särskilt länge.
Men tupperweres saker finns i så många fina färger och de är både billiga och lättanvända, dessutom kommer de ju med livstidsgaranti så om någonting skulle gå sönder får du en ny vara helt gratis!
Jag planerar att flytta hemifrån så fort jag fått en fast inkomst och köper därför på mig saker då och då som jag kan komma att behöva när jag väl flyttat.
Så den här kvällen blev det en del köpt inför framtida behov.


Kanna som rymmer 1 liter.


Den här avocado-behållaren fick alla som var med på partyt som gästgåva.
Den går givetvis också att ha annan frukt i, perfekt att ta med sig till jobbet, skolan eller liknande.

Jag köpte också 4 påläggsburkar i 2 olika blå/gröna nyanser.
Den här "lappen" i plast är en mycket stor hjälp när man ska öppna hårt åtskruvade lock på tex syltburkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar