söndag 27 december 2009

Färgglatt i köket!

Nu är julen och allt vad det innebär förbi och vi måste vänta ett helt år på att få klappar igen! Jag är i alla fall helnöjd med årets julklappar (de flesta har jag varit med och valt ut själv). Här nedan ska ni få se lite av det jag fick/valt ut.


Om jag är hemma brukar jag alltid kolla på tv programmet "Leila bakar" som går på Tv4+ på söndagar. Hennes bakverk ser så otroligt goda ut och alla färgglada skålar och fat gör det ju inte sämre precis! Jag fick hennes nya bok i julklapp och den är full av otroliga bilder och recept. Jag har låtit mig inspireras av hennes program och har köpt och önskat mig en del färgglada saker till mitt kök. Färg gör ju så väldigt mycket, det blir både roligare att baka och laga mat om man har fina bunkar och fat. Dessutom ser maten och kakorna mycket godare ut om de ligger på ett fint fat! Det tycker i alla fall jag.

Det här färgglada durkslaget i plåt fick jag av mina föräldrar i julklapp.

Två stycker stora the-koppar köpte jag på inspiration (nu mera kallat "önska") för några presentkort jag fått när jag fyllde år. Eftersom kopparna är så stora kan man ha dem till mycket annat än att dricka the ur, till exempel äta soppa, flingor, fil, gröt mm.
De kostade 75kr/st


När jag var i ullared köpte jag limegröna bakbunkar och nya kökshanddukar i lila och limegrönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar