lördag 23 januari 2010

Uppe me tuppen!

Idag väckte jag mamma tidigt för att släpa med henne in till Falköping på en shoppingrunda! Det som skulle hinnas med var att besöka två loppisar och Ö&B. Det jag framför allt var ute efter var ett litet runt sidobord att ha brevid soffan, men det hittade jag tyvärr inget så det är väl bara att fortsätta leta. Utöver det så var det faktiskt lite andra småsaker jag var ute efter och jag hittade faktiskt allt jag skulle ha och lite till, som vanligt!


Den här flätade sykorgen hittade jag på röda korsets second hand och den kostade 50kr.


Innuti korgen finns flera fack och en nåldyna, perfekt!
Kissen verkar ju gilla korgen också^^



Äggkoppar är något som jag letat länge efter!
På loppis brukar det dessvärre oftast bara finnas udda antal, men idag hade jag turen att hitta fyra stycken likadana som jag dessutom tyckte var fina också!
De kostade 3kr/st


Jag hittade också små askfat som jag kommer använda som the-påse fat. Det ser ju så tråkigt ut att lägga den blöta the-påsen på bordet eller behöva springa till soppåsen när man sitter och fikar! Faten kostade 1kr/st.

De här krokarna köpte jag på Ö&B för 12kr/st och de ska sitta i min garderob i hallen.
Eftersom det är lite större krokar så ska jag ha dem att hänga mina väskor på!
Jag tycker det är mycket fiffigare att ha väskorna hängandes på väggen än liggandes på nån hylla så de blir lättilgängliga när man ska ha dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar