söndag 16 maj 2010

Smart & bra!!

Tro det eller ej, men jag har börjat kolla på hockeyn på tv nu när det är VM, men ska man kolla på en hel match så måste man ju ha något att mumsa på och det som jag tycker är godast och passar bäst när man kollar på sport är helt klart chips! Men när man sitter där i soffan med en nyöppnad chipspåse finns ett litet problem.. jag har en tendens att "möla" i mig hela chipspåsen! Men nu har jag kommit på en lösning till mitt problem. Jag köpte lösgodis i en burk förra veckan och den är i perfekt chips-portionsstorlek. Så istället för att ta med hela chipspåsen till soffan så fyller jag burken och lägger tillbaka resten i skåpet. Och är det något intressant på tv:n så springer jag inte ifrån för att hämta mer så jag hjälper både mig själv med att inte äta för mycket onyttigt och dessutom så sparar jag pengar eftersom en chipspåse på det här sättet räcker i mer än en dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar