torsdag 29 juli 2010

Skogens guld..

I förra veckan var jag med mina föräldrar en sväng ute i skogen och letade efter kantareller. Eftersom det varit torrt väldigt länge var mycket av det vi hittade små torkade svampar, men det fanns allt lite att ta med hem också. Vi delade upp det vi hittade och jag fick med mig en liten påse hem.

Eftersom det var fint väder satte jag mig ute på gräsmattan och rensade svampen.
Jag vill ju inte ha en massa "bös" och småkryp inne i lägenheten!

Jag valde att förvälla/koka mina kantareller och sedan låta lite smör smälta över dem innan jag la dem på en rostad macka.. mumsigt värre!!
Jag åt inte upp all svamp på en gång utan frös in lite i en påse som jag tänkt ta upp och ha någon gång när jag gör brunsås, brunsås med kantareller blir ju så underbart gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar