söndag 3 oktober 2010

Fort och lätt!

Ibland, eller ganska ofta om man är mig, så har man inte all tid i världen när man ska laga mat. Dessutom tycker jag allra bäst om hemlagat och därför måste jag komma på nya maträtter som går snabbt att göra för att det inte ska bli uttjatat. Men det finns ju förstås en del maträtter som alltid går hem, som min korvstroganoff till exempel.  


Korvstroganoff och makaroner: enkelt, gott och snabbt!

Det är bara att koka makaronerna och under tiden steka falukorven och göra såsen.
Såhär gör jag min sås:

1. Stek korven så den får ordentligt med färg.
2. Häll i lite vatten.
3. Gör redning av vatten och mjöl.
4. Rör ner redningen i vattnet tills det är lagom tjockt.
5. Häll i grädden.
6. Rör ner en massa ketchup så såsen blir rosa och fin.
7. Klart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar