söndag 24 oktober 2010

"Julkortsthållare"

I somras när jag hade lite tid över så började jag sy på en "julkortshållare", alltså en grej man hänger på väggen med ett fack i där man lägger julkorten^^  Jag använde vanlig korsstygnsväv med små "rutor" och sedan började jag bara sy på måfå. Jag gjorde något liknande till min mamma i julklapp för några år sedan eftersom julkorten hade en tendens att hamna i en låda hemma och sen bli liggandes där. Jag tycker att man ska försöka ha framme sina julkort så att folk kan se att man uppskattat att de skickat dem när de kommer och hälsar på. 

 Här är allt färdigsytt.

Närbild..


För att kunna hänga upp den på väggen tog jag bara en pinne utifrån som jag trädde igenom fållen jag gjort längst upp och sedan knöt jag fast ett band i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar