söndag 28 november 2010

1:a advent 2010

Idag är det 1:a advent och lägenheten är mysigt pyntad med det mesta som hör december och väntan på julen till.


Morfars adventsstjärna lyser upp tv-rumsfönstret.


I mitt andra tv-rumsfönster har jag en vit hyasint som ännu inte börjat blomma. 


 I tv-rumsfönstren har jag även hängt upp några polkagrisstänger på gardinstängerna. 


 Pappa köpte en låda med lite blandade julsaker på en auktion i höstas. I kartongen låg bland annat det här gamla änglaspelet som jag fick.

En skål med clementiner och kolor står på soffbordet.


Intill tv:n har jag ett rött stearinljus från Indiska i en ljushållare köpt på loppis.

Nya gardiner i köket, min barndoms ljusstake som varit rosa en gång i tiden men som nu är vitmålad och en gammal hederlig ljusstake i metall på bordet med fyra ljus och vitmossa.


När 1:a ljuset brinner står julens dörr på glänt.
Och allas ögon tindrar i helig tid advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar