fredag 30 oktober 2009

Helskojsig dag i Falköping

I tisdags hade jag och Josephine en helskojsig dag!
Vi gick till Lilla Blå i Falköping och fikade, sen blev det lite annan shopping på stan och besök på inte mindre än tre secondhand butiker.
Jag gjorde inga fynd förrän i den sista butiken, vilket var i gamla mio-lokalen i Falköping där pingstkyrkan nu har en loppis, de skänker dessutom pengarna de får in till röda korset, vilket är en väldigt bra anledning till att handla just där eftersom man vet att pengarna går till ett bra ändamål.

Jag köpte den här "godis-skålen" för 10kr

Jag köpte även en söt liten klocka och en "ljussläckare" (jag vet inte vad det egentligen heter) men det är iaf en pinne med en kupa på som man använder till att släcka ljus istället för att blåsa ut dem, lite onödigt kanske tycker vissa, men jag tycker att det är en gullig detalj. Och det är ändå detaljerna som gör ett hem unikt och personligt.

Klockan kostade iaf 10kr och "ljussläckaren" 25kr

Klockan som jag köpte har jag knutit ett sött band runt och den ska få tillhöra mina juldekorationer från och med nu. Om den ska få hänga i julgranen eller i en dörröppning återstår att de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar