onsdag 14 oktober 2009

Julpynt-pyssel!

Det gäller att vara ute i god tid och nu är det faktiskt bara ca två månader kvar till jul.
Därför har jag redan börjat fundera över julklappar, godis och annat som har med julen att göra. Jag har fått för mig att jag ska göra mina egna alldeles unika julgranskulor och än så länge har det blivit två stycken.
De här kulorna är perfekta för dem som har barn eller till exempel en katt som lätt kan slå ner glaskulor och skära sig. Jag har nämligen gjort mina kulor av garn. Väldigt smart om jag får säga det själv! hehe ;)
Vill du göra egna kulor att hänga i din gran eller varför inte i ett fönster så kan du se hur du ska göra här nedan.

Lycka till!


Allt du behöver är:

*Ett garn i valfri färg

*Sax

*Penna

*En tråd (jag har valt en guldtråd)

*Papp (tex ett makaronpaket)

*Något runt att göra cirklar med (tex ett dricksglas)
Sen är det bara att rita cirklarna på pappen (det krävs 2 cirklar till varje boll/kula, klippa ut cirklarna och en mindre cirkel i mitten.
Sen är det dags att börja snurra garn runt cirkeln tills hålet i mittern är fullt.
Klipp upp garnet och trä sedan tråden mellan pappcirklarna så garnet fäster och en boll bildas.
De här bollarna har de flesta gjort på förskolan så det är inte så svårt! ^^


Här är det färdiga resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar