måndag 28 juni 2010

Midsommarhelg på västkusten!!!

Midsommarhelgen tillbringades i år på västkusten, och för att vara lite mer exakt så var jag i Smögen och i Lysekil. I torsdags eftermiddag bar det av mot Smögen där det mesta folket redan var och förfestandet inför midsommar började nästan omedelbart! Nedan kan ni se lite blandade bilder från de tre midsommar-dagarna vid kusten!!

Midsommaraftons morgon började väldigt bra med en stor sol på en klarblå himmel!
Frukosten bestod i en räkmacka på Smögen-bryggan och sen satt vi i solen och gottade oss hela dagen.
Kvällen tillbringades till största del i Pattes förtält och sen var det dags att krypa till kojs i bilen.

Midsommardagen började med att jag blev väckt av en "Groda" (Sandra) som knackade på bilrutan, hon ville ha lite sällskap eftersom alla andra sov så jag klädde på mig och gick upp.
Även denna dag var himlen klarblå och det var redan riktigt skönt i luften trots att klockan bara var halv 8 på morgonen.
När "husvagnsfolket" åkt iväg mot Lysekil gick vi andra ner till badplatsen för att lapa lite sol.
Sen blev det en tripp på Smögen-bryggan och sen bar även vi oss av mot Lysekil.

När vi kom till Lysekil var cruisingen i full gång och det var massa folk överallt.
Vi gick och satte oss i hamnen bland båtarna och njöt av det fina vädret i några timmar.
Sen bar det av hemåt för min och Martins del.
I det stora hela har det varit en mycket fin helg, solen kunde ju varit lite snällare mot mig men men.. de blir ju fint när det röda övergår i brunt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar