fredag 17 april 2009

Minnen bevarade i en burk!

Min morfar gick bort för drygt 1 och ett halvt år sedan och det mest värdefulla för mig som jag har kvar av honom, förutom minnena, är hans gamla kaffeburk.
Jag har ju som sagt en liten kärlek till gamla plåtburkar men den här måste jag ju säga är något alldeles extra.
Motivet på burken är ett fotografi från Skåne, där min morfar är uppvuxen och jag spenderade många somrar som liten, så när jag ser på den här burken väcker den många fina minnen.
Många tycker att det är viktigt att ha någon form av föremål som minne av en person som gått bort, men ibland vet man inte vart man ska göra av sakerna och de blir tyvärr lätt liggandes i en låda någonstans.
Men den här burken som är mitt "minne" har jag ju faktiskt användning för, och den är till och med så fin att om jag någon i framtiden inte vill ha kaffe i den längre så kan jag ha den ståendes i köket som prydnad.

Ena sidan av burken
(en gammal väderkvarn och en ladugård)

Andra sidan av burken

2 kommentarer: