onsdag 8 april 2009

Påsken!

Nu är påsken snart här och jag tror att de flesta har börjat pyssla och pynta i sina hem.
Jag tror att de flesta förknippar påsken med fjädrar, kycklingar och vår, men för mig som är något av ett socker-monster så är det första jag tänker på när det närmar sig påsk allt godis!
Jag tycker att det är extra kul med godis vid högtiden för då tillverkas allt det där speciella godiset som bara går att köpa under just den perioden på året, som nu till påsk till exempel.
Det finns skum-kaniner och hönor, påskägg i alla möjliga sorter, chokladkaniner och en massa annat gott.
Mina personliga favoriter är chokladäggen med vit choklad inuti och de lite större med crisp, de flesta tycker nog om nougatäggen men jag som är nöt-allergiker får hålla mig borta från dessa.
Något annat som jag ser till att köpa mig varje år är en choklad-hare, fast i år har jag inte behövt köpa någon för det gjorde min kära mamma åt mig.

Min påskkorg som jag fick när jag var liten, fylld med alla mina favoritägg.

Min chokladhare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar