onsdag 7 april 2010

Grönt är skönt..

Äntligen har jag köpt en blomma till mitt andra sovrumsfönster! Det har sett lite tomt ut nu i två månader men i tisdags så hittade jag en söt grön växt där stjälkarna och undersidorna av bladen går i rött, vilket ju passar perfekt i mitt sovrum eftersom jag har mörkröda gardiner, prydnadskuddar och andra små röda detaljer. Det är otroligt hur mycket liv en växt ger åt ett rum/hem. Jag tycker genast att det blir mycket mysigare och hemtrevligare när man har växter i sitt hem. Det ser liksom mer ombonat och vuxet ut och inte som en annan ungkarlslya eller som om man kommit hem till någon som inte bryr sig. Utan växter och annat som ger ett "mjukt" och vänligt intryck känns ett hem väldigt stelt. Så om man vill känna sig riktigt hemma och också vill att ens vänner ska känna sig det när de kommer på besök så tycker jag absolut att man ska lägga lite pengar och energi på att köpa och sköta om sina växter/blommor. Det finns ju väldigt många och lättskötta växter så det behöver inte vara någon konst direkt, det gäller bara att hitta rätt växt/blomma för just dig.

Växten är köpt på PA:s för 39.90kr.
Krukan köpte jag på Ö&B för 59kr, men den finns även på PA:s för samma pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar