torsdag 9 september 2010

1 vecka

Nu har jag och Spike bott ihop i en vecka. Konstigt, för det känns som det varit längre faktiskt^^ hihi Det mesta går bra faktiskt, vi har ett litet problem med att få Spike att vilja kissa och bajsa ute, men förhoppningsvis lär han sig med tiden. Det är ju positivt att han är en liten kille så han varken kissar eller bajsar mycket^^ hihi Dagarna spenderas mestadels med bus och att sova/se på tv/film i soffan. När jag jobbar är mamma, lillasyster eller mormor "barnvakter". Spike gillar ju inte nytt folk, men nu när han träffat dem några gånger så går det riktigt bra och jag kan jobba utan att vara nervös. Att ha en liten valp är jättemysigt, men ibland så önskar jag faktiskt att han kunde växa till sig så man kan göra lite mer. Men tiden lär väl gå så snabbt att han är stor innan jag hunnit reagera, och då kommer jag önska att han var liten igen. Så nu tar vi var dag som den kommer och försöker njuta så mycket som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar