torsdag 18 mars 2010

En eftermiddag med mormor

I tisdags spenderade jag eftermiddagen med min mormor. Det var riktigt trevligt, vi åkte runt i Falköping och kollade lite secondhand butiker och handlade lite såklart^^ Här är mina inköp:

Två stora glasburkar.
En blev till mjöl och den andra till makaroner.
Jag tycker att det är så fult att förvara mjöl, pasta och liknande i sina original förpackningar. Hur glammigt är det med en pappkartong eller pappåse egentligen?! Inte särskilt tycker jag! Så trots att nästan allt står gömt i skåp så har jag det i fina burkar.
Burken till vänster kostade 20kr och den till höger 30kr.


En liten korg med lock att förvara hårsnoddar eller något liknande i.
10kr

Jag hittade ett gulligt litet snapps-glas med en groda på också för endast 2kr.
Eftersom jag älskar grodor var jag tvungen att köpa det söta lilla glaset!
Nu kanske till och med jag kan överväga att ta mig en midsommar- och julsnapps! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar