fredag 5 mars 2010

Rött är sött!

För några år sedan var jag väldigt mycket för att allt skulle gå i vitt, svart och grått. Men nu har jag bytt riktning totalt! Färgglatt ska det vara, inte minst i köket. Jag tycker i och för sig inte om kök där skåpsluckorna eller väggarna är i en stark färg, men jag älskar små färgglada detaljer som sticker fram lite här och var. Jag tycker att det ger ett varmare och vänligare intryck och man känner sig utan tvekan gladare när man är i ett sådant kök än i ett som är stelt och kalt. Mina köksskåp och mitt skafferi är fulla av färgglada glas, burkar, kannor och mycket annat. Häromdagen var jag på en secondhand runda (igen) och då hittade jag den här söta röda plåtkannan. Jag la den i korgen direkt utan att riktigt veta vad jag skulle ha den till, jag visste bara att jag skulle ha den! När jag kom hem så hittade jag faktiskt en super-plats för min nya kanna. Den står och skiner brevid min spis med slevar, gafflar, stekspadar och annat i sig som man behöver ha lättillgängligt när man lagar mat.


Kannan är köpt på Bikupans secondhand i Falköping och kostade 25kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar