måndag 8 mars 2010

En vit vår!?

Om jag inte har förstått det helt fel så ska det vara vår ute nu!? Och om det är sant så verkar det faktiskt som att det för ovanligheternas skull blir en vit vår i år. I morse när jag tog en promenad till mataffären i det härliga vädret väcktes vårkänslorna riktigt till liv. Solen värmde gott i ryggen och när jag fick syn på tulpanerna i affären så var jag tvungen att köpa en bukett, och för att följa naturen så valde jag en bukett med vita tulpaner. När jag kom hem satte jag tulpanerna i en vas på köksbordet och öppnade fönstret en aning för att släppa in lite "vårluft" och jag lovar att det gjorde verkligen susen, både jag och lägenheten fick oss ett ordentligt lyft och jag känner mig lättare och ljusare i sinnet. Solen kan verkligen göra underverk!

Tulpanbukett för 49.90kr på Ica Nära i Floby


Jag tycker att tulpanerna gör sig väldigt bra i den genomskinliga glasvasen på mitt köksbord.
När solen ligger på fönstret och värmer så känns det verkligen att våren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar