onsdag 31 mars 2010

Påskharen väntar runt hörnet...

Igår när jag städade hela lägenheten passade jag också på att påskpynta lite. Jag är inte så mycket för det där med påskpynt egentligen, jag tycker det känns lite onödigt att plocka upp en massa pynt för att bara ha framme det en vecka. Men nu när jag flyttat hemifrån så tänkte jag ändå pynta lite, men mest för att få lite vårkänslor.

Jag vet att man ska ta in björkris till påsk men jag tyckte det var roligare att blanda lite, så när jag tog en promenad igår förmiddags så gick jag iväg till skogen och fick med mig lite blandat ris hem.
När jag kom hem satte jag det i vatten på köksbordet, satte i några små ägg och kycklingar.
En söt liten påskhare fick även plats på bordet.


Mamma var här en stund igår och hon hade med sig ett påskägg till mig!
Hon är för söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar